Anatomia copywritingu – jak pisać dobre teksty, które zarażają skutecznością?

Anatomia copywritingu – jak pisać dobre teksty, które zarażają skutecznością?

Każdy tekst na stronę internetową ma swoją anatomię: formę, koncepcję, nagłówki, język korzyści. W artykule przedstawiam najważniejsze zasady tworzenia tekstów reklamowych, które od lat stosuje w copywritingu, by moje artykuły sprzedawały produkty moich klientów. By podnosiły ich ruch na stronie. Budowały wizerunek marki, poprawiając jej rozpoznawalność. Copywriting na stronę internetową tworzony przez copywritera freelancera to proces oparty na określonych zasadach i wsparty doświadczeniem oraz intuicją, dzięki którym operacje na otwartym sercu marki kończą się pomyślnie, zapewniając jej drugie życie w postaci większej ilości klientów.  

Poznaj swoją publiczność, by dowiedzieć się, jak sprzedać produkt

Tworząc copywriting na swoją stronę www czy teksty reklamowe powinieneś zacząć od poznania swojej grupy docelowej. Nie jesteś aktorem teatralnym, który kłaniając się po udanym spektaklu w blasku reflektorów z trudem dostrzega zarysy sylwetki publiczności. Jako właściciel biznesu i początkujący copywriter musisz poznać wiek, płeć, dochód, miejsce zamieszkania, stan cywilny, zawód i zainteresowania odbiorców swojej strony internetowej, czyli potencjalnych klientów. To tak jakbyś na pierwszej randce miał wypytać swojego partnera/partnerkę o rozmiar kołnierzyka/buta, drzewo genealogiczne i ulubione dania, by sporządzić szczegółowy profil psychologiczny kandydata/ki. Pomagają w tym badania, opinie klientów, newslettery, bezpośrednie rozmowy i raporty. Jak już dowiesz się kim jest odbiorca, ile ma lat i do jakiej restauracji lubi chodzić, możesz przystąpić do tworzenia tekstu reklamowego, artykułu sponsorowanego czy też oferty handlowej.

Warto zastosować zasadę 80/20, która jest często wykorzystywana w nowoczesnym content marketingu. Zasada przekonuje, iż 20% Twoich wszystkich klientów to najlepsi reprezentanci całej grupy odbiorców, dlatego Twoim zadaniem jest ustalenie, kim jest to 20%. Kto, stworzy profil demograficzny 20% swoich najlepszych klientów, ten wygra i będzie w stanie dostarczać dopasowane treści pod tę grupę i sprzedawać więcej od przeciętnych firm. 

Chcesz napisać skuteczny copywriting dla swojej firmy lub potrzebujesz angażujących tekstów reklamowych? Skontaktuj się ze mną i poproś o niezobowiązującą ofertę. 

Wykorzystaj zalety swojego produktu i wyeksponuj słabości swojej konkurencji

Znasz już grupę docelową, więc możesz skupić się na tym, co stanowi siłę firmy – czyli Twój produkt. Jedną z najważniejszych i najtrudniejszych rzeczy jest zdefiniowanie korzyści produktu przed rozpoczęciem kreacji tekstów reklam. Odpowiedz sobie na pytanie: „Czym wyróżnia się mój produkt”?, „W jaki sposób może pomóc mojemu Klientowi?”, „Dlaczego mój produkt jest lepszy od konkurencji?”. Określenie zalet produktu może okazać się trudniejsze od procesu jego wymyślania, ale jest absolutnie kluczowe dla Twojego biznesu. Wykreuj wartość dodaną, pokaż słabość konkurencji i remedium na bolączki odbiorcy, którym będzie produkt Twojego autorstwa. Wytknij delikatnie błędy konkurencji bez widma wytoczenia przez nich procesu sądowego i wypunktuj realistyczne korzyści Twojej firmy nad nią. Poprzyj swoje twierdzenia racjonalnymi i przekonywującymi argumentami, a Twój tekst na stronę internetową lub content marketing stanie się głównym narzędziem sprzedaży. 

Nie wiesz jak napisać artykuł lub zabrać się na napisania swojej oferty handlowej czy tekstów reklamowych marki lub małej firmy? Skorzystaj z mojej pomocy – doświadczonego copywritera, który pomoże Ci stworzyć skuteczne treści biznesowe. Poproś tutaj o bezpłatną wycenę lub poznaj cennik copywriter. 

Stwórz plan tekstu na stronę internetową, który poprowadzi Klienta po nitce do kłębka zakupu

Przed rozpoczęciem prac nad tekstami na stronę internetową, artykułem sponsorowanym lub content marketingiem, robię wielogodzinny lub wielodniowy research na temat produktu czy usługi nad którą pracuję. Analizuje dziesiątki materiałów, poznaję konkurencję, rozmawiam z klientem, czytam badania i raporty. Oglądam polskie i zagraniczne reklamy z branży, by znaleźć inspirację. Po tym żmudnym procesie, kiedy mam już w głowie zarys tekstu, tworzę plan artykułu. Ten proces jest zbliżony do tworzenia nazwy dla firmy. Jako copywriter wymyślam podział na sekcje, tworzę pomysły na nagłówki i ustalam precyzyjny plan całego copywritingu. Każdy skuteczny copywriter freelancer kreuje argumenty, którymi posłuży się kunsztownie niczym szermierz floretem, by osiągnąć cel – trafiając przeciwnika, czyli potencjalnego klienta. Jedną z technik stosowanych przez copywritera podczas pisania dobrych tekstów na strony jest wykorzystanie „koncepcji odwróconej piramidy”. W leadzie i pierwszym akapicie tekstów na stronę internetową przedstawiamy główne zagadnienia/konkrety, w kolejnych sekcjach zwięźle opisujemy szczegóły odnoszące się do konkretów, a na samym końcu umieszczamy dodatkowe informacje, odwołujące się do zagadnienia. Określ konkretnie, co odbiorca tekstu na stronie internetowej otrzyma, jeśli kupi produkt lub jak jego życie się zmieni po naciśnięciu przycisku „Kup teraz” w tekstach reklam?

Przeczytaj o 7 modelach copywritingu, które wdrożysz na swojej stronie.

Koncepcje – copywriterfreelancer.pl

Skróć i wyszlifuj treść tekstu reklamowego

Kiedy skończysz pisać teksty na stronę internetową, teksty reklam, artykuły sponsorowane, copywriting do oferty lub teksty reklamowe, przeczytaj je parę razy. Popraw stylistycznie, dokonaj redakcji merytorycznej. Wyszlifuj każde zdanie – jeśli coś się da powiedzieć lepiej, napisz to. Usuń powtórzenia w tektach reklamowych, nic nie znaczące treści i podaj swoim odbiorcom idealny copywriting, który będzie kwintesencją korzyści produktu w zjadliwej formie podzielonej nagłówkami. Czytelnicy często czytają tylko lead i nagłówki tekstów reklam, więc skoncentruj się na tym, by były chwytliwe, zawierały obietnice, były angażujące lub kontrowersyjne.

Nie każdy copywriter podczas kreacji content marketingu lub tekstów reklamowych pamięta o tym, że odbiorcy w dobie hiperinformacji i przeładowania bodźcami mają wiele czynników rozpraszających. Jeśli copywriting stworzony przez copywritera freelancera nie będzie odpowiednio „wyszlifowany”, dołączą oni do szeregu opuszczających stronę już po paru sekundach, o czym przekonasz się dotkliwie w statystykach Google Analitycs. Przymiotniki w stopniu najwyższym zastąp racjonalnymi argumentami, językiem korzyści lub barwnym storytellingiem.   

Potrzebujesz hipnotycznych tekstów reklamowych czy chwytających za serce tekstów na strony internetowe lub nie wiesz jak napisać artykuł? Poproś o niezobowiązującą ofertę od doświadczonego copywritera tutaj.  

Copywriting seo – parę prostych porad, jak zwiększyć widoczność tekstu o 90%

To najpewniej dzięki dobrze przeprowadzonej optymalizacji SEO trafiłeś na ten artykuł. Chcesz przenieść ten sukces na swoich klientów? Nie wiesz jak napisać artykuł, który podniesie pozycję Twojej strony w Google? Nic prostszego – zaprzyjaźnij się z narzędziami takimi jak: Ubersuggest, planer słów kluczowych Google, Senuto czy Google Trends. Ja jako copywriter freelancer korzystam z Ubersuggest. Pomysłów na tematy możesz szukać na Answear the public. Każdy tekst pisany przez copywritera powinien być zoptymalizowany słowami kluczowymi, by zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce. Jaka jest główna zasada copywritingu SEO i tworzenia dobrych tekstów, które zostały zoptymalizowane? Na tekst 3000 znaków użyj 5 słów kluczowych, które umieścisz w tekście minimum 3 razy każde – raz w formie nieodmienionej i dwa razy w odmienionej. Warto umieszczać słowa kluczowe w wybranych nagłówkach, bo to one budzą szczególne zainteresowanie robotów Google.

Pamiętaj, że dobrze zoptymalizowany tekst i perfekcyjnie wykonany copywriting SEO mogą przynieść Ci setki klientów zupełnie za darmo, dlatego nie możesz zapomnieć o tekstach seo, chcąc pozyskiwać klientów w internecie. Oczywiście tekst powinien być merytoryczny, chwytliwy i napisany wedle wskazówek powyżej. Optymalizacja SEO jest dopełnieniem pracy copywritera nad dobrym tekstem i wisienką na torcie, która przyciągnie setki odbiorców z uniwersum Google. To poziom Twoich tekstów zadecyduje, ile z nich wejdzie na pokład statku kosmicznego biznesu, który prowadzisz. Dobre teksty i przemyślana strategia copywritingu SEO nigdy nie trafiają w próżnię, przenoszą odbiorców w stan nieważkości, w którym jedynym pokarmem dla ich spragnionych organizmów jest Twój produkt. 

Poproś o ofertę na copywriting SEO lub zobacz copywriting cennik. Pomogę Ci napisać teksty seo, które wypozycjonują Twoją stronę w Google. 

Teksty reklamowe – jak stworzyć skuteczny koncept copywritingu?

Jak stworzyć skuteczne „call to action” w tekstach reklam?

Odpowiedzią na porywający spektakl na deskach teatru są oklaski od publiczności. Celem tworzenia tekstów reklamowych i dobrych tekstów podczas copywritingu SEO jest wzbudzenie konkretnej reakcji od odbiorców. Wprowadzenie „call to action” w copywritingu i content marketingu jest ukłonem w stronę publiczności, który ma ją wezwać do działania. W zdaniach call to action są konkretne instrukcje do odbiorców. Przykłady to: „poproś o ofertę”, „zadzwoń teraz”, „zapisz się”. Pamiętaj by treść CTA była zwięzłe, proste i zrozumiałe oraz napisane w stronie czynnej, co lepiej zachęca do działania niż treści sformułowane w stronie biernej. Ważne jest, by stworzyć też uczucie pilności – czyli wrażenie, że Twoi Klienci właśnie teraz potrzebują produktu. Można to zrobić poprzez informowanie o promocji, która niebawem się kończy, czasowym rabacie czy ograniczonej ilości klientów, którą możesz obsłużyć. 

Przetestuj swój copywriting

Nie wiesz jak napisać ofertę, która będzie skuteczna? Jedyną metodą sprawdzenia, czy coś działa, jest przeprowadzenie testów. Opublikuj teksty na stronie www, podepnij Google Analitycs i sprawdź jak działają. Ile mają odwiedzających, które miejsca tekstu są najbardziej, a które najmniej klikalne. Tekst reklamowy lub content marketing mają za małą konwersję? Popraw nagłówek na bardziej przekonujący, zmień czcionkę lub lead, popraw poszczególne sekcje. Może wystarczy umieścić nowe przyciski call to action, by zacząć sprzedawać więcej? Testowanie swoich artykułów na stronie czy stron docelowe kampanii np. Google Ads to jedyny sposób na zwiększenie sprzedaży Twojego produktu lub usługi. Szlifuj, poprawiaj i kreuj copywriting tak, by zachęcał do wykonywania określonych reakcji. A to prawdziwa wartość dobrych tekstów na strony internetowe. 

Nie wiesz jak zacząć pisanie tekstów na strony internetowe lub jak napisać artykuł dla swojej firmy? Pomogę Ci napisać skuteczny copywritng, który stanie się głównym narzędziem promocji w internecie. 

Skontaktuj się ze mną i poproś o niezobowiązującą ofertę.

Autor: Kajetan Puszek, Copywriter/CEO



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *