7 skutecznych sposobów na wymyślenie nazwy firmy.

Tworzenie nazwy firmy przez copywritera freelancera lub agencję namingową to dobra inwestycja, która pozwoli Ci podnieść wartość swojej marki. Przedstawiam 7 sprawdzonych sposobów na wymyślanie nazwy dla firmy, które stosuje od lat w namingu. Możesz z nich skorzystać zupełnie za darmo i wykorzystać podczas tworzenia nazwy firmy.
- Brzmij dobrze lub pozwól umrzeć
Parafraza tytułu filmu dotyczącego przygód słynnego agenta jej Królewskiej Mości nie jest przypadkowa. Brzmienie nazwy jest tak samo ważne, jak jej znaczenie. Możesz wykorzystać aliterację, czyli nazwę składającą się z dwóch członów zaczynających się od tej samej samogłoski. Przykładami takich nazw są: Coca-Cola, Jimmy John etc. Możesz postawić na krótką i miękką nazwę jak Fedex, Marvel czy Heinz. Dłuższe nazwy też mogą być dźwięczne, jednak nie powinny zawierać zbyt dużej ilości polskich znaków. Spójrz na te nazwy restauracji: Warszawa Wschodnia, Ćma, Senses restaurant czy Atelier Amaro – nie wszystkie są krótkie, jednak to co je łączy to doskonała dźwięczność.
Jak stworzyć skuteczną nazwę? Przeczytaj tutaj.
- Znaczenie nazwy
Nazwa dla firmy tworzona przez agencję namingową lub copywritera freelancera musi coś znaczyć. Możesz wykorzystać skojarzenia z biznesem podczas kreacji namingu, który firmuje jak: Kentucky Fried Chicken czy Bocian Pożyczki. Narzucanie skojarzeń z branżą czy specyfiką biznesu ma swoje plusy i jest często praktyką w branży produkcyjnej, technicznej, budowlanej czy transportowej. Czasem warto postawić w tworzeniu nazwy firmy na niedopowiedzenie i emocje, wybierając nazwę emocjonalną i uniwersalną.Nazwy emocjonalne nie mówią wprost o działalności i mogłyby być nazwą dla biznesów z różnych sektorów gospodarki. Przykładem takiej nazwy jest: Apple, Reebok, Supreme czy Costa.
Zapytaj o naming cennik teraz.
- Prostota a naming
Unikaj trudnych wyrazów podczas tworzenia nazwy firmy, które nastręczają trudności podczas literowania czy wymawiania. Skomplikowana pisownia nazwy dla firmy transportowej czy nazwy dla firmy budowlanej negatywnie wpływa na nazwę, obniża jej skuteczność i zapamiętywalność o kilkadziesiąt procent. Wymyślanie nazwy firmy wymaga kreacji nazwy prostej do wymówienia, zapamiętania i zapisania, a Twoi klienci odwdzięczą Ci się lojalnością do marki.
Dowiedz się więcej o procesie tworzenia nazw tutaj.
- Gra słów lub metafora zamiast powiedzenia wprost
Dziś, by się wyróżnić agencja namingowa lub copywriter freelancer muszą kreować inteligentne nazwy dla firmy, które mają w sobie „to coś”. Jednym ze sposobów tworzenia nazwy firmy może być gra słów np. Wybrzeże Klatki Schodowej, Biomba, Wegeneracja. Można nawiązywać w namingu do metafory i nieoczywistych skojarzeń z firmą, tworząc naming w stylu: Virgin, Dr. Pepper czy Fanta. Możesz sprawdzić nazwa firmy generator lub nazwa firmy przykłady tutaj.

- Nadaj specyfikę nazwy i indywidualny charakter
Niektórzy właściciele lub agencje namingowe nadają nazwom podczas tworzenia nazwy firmy indywidualny charakter dzięki użyciu liczb czy inteligentnych skojarzeń z branżą. Odrzuć naming, który nic nie znaczy. Postaraj się jak najlepiej wyróżnić Twoją markę, która zapadnie w pamięci odbiorców. Zobacz nazwa firmy generator i nazwa firmy przykłady na naszej stronie.
- Wolna nazwa
Jak wymyślić nazwę dla firmy, kiedy coraz więcej domen jest zajętych? Tworząc nazwę swojej firmy lub produktu sprawdzaj jej dostępność na stronach sprzedających domeny. Możesz skorzystać z tej strony: https://a24.domeny.pl/domeny/#wyniki. Tam bez problemu sprawdzisz czy domena, którą wymyśliłeś jest wolna. Najlepiej wybierać nazwy dla firmy budowlanej czy innej działalności z wolną doemną „pl” i „com”, choć oczywiście inne opcje też warto rozważyć, jeśli Ci zależy na danej nazwie.
- Skojarzenia jako najcenniejsza waluta brandingu
Jak nazwać firmę? Zadbaj o to, by podczas wymyślania nazwy firmy naming nawiązywał do wykreowanej postaci, z którą stworzysz później hipnotyczną identyfikację wizualną lub storytelling. Tak robi każda godna polecenia agencja namingowa lub copywriter freelancer. Skojarzenia z cechami Twojej firmy także sprawią, że marka będzie przyciągać odbiorców jak magnes. Odrzuć oklepane nawiązania i stereotypy podczas tworzenia nazwy firmy, a Twoja nazwa będzie najcenniejszym elementem Twojej firmy, która będzie wyceniana na miliony złotych.
Chcesz poznać naming cennik od copywritera freelancera ? Skontaktuj się z naszą agencją namingową teraz i poproś o niezobowiązującą ofertę.